Vantaan kuvataidekoulu/Myyrmäkitalon toimipiste

Vantaan kuvataidekoulu tarjoaa kuvataiteen perusopetusta vantaalaisille 5−20-vuotiaille lapsille ja nuorille.

Osoite

Paalutori 3
01600Vantaa
Suomi

Postiosoite
PL 2575, 01030 Vantaan kaupunki
Puhelin
+358 43 826 6709 (pvm/mpm)
Kaikki yhteystiedot ja aukioloajat

Esittely

Asiasanat

Myyrmäen suuralueKoulutusKulttuuri
Tarjoamme kuvataiteen perusopetusta vantaalaisille 5−20-vuotiaille lapsille ja nuorille.
Opetuksemme etenee tasolta toiselle noudattaen kuvataiteen perusopetuksen laajan oppimäärän mukaista opetussuunnitelmaa.
Opiskelu on maksullista. Meillä on viisi opetuspistettä eri puolilla Vantaata.
Opettajamme ovat kuvataideopettajia ja visuaalisen alan ammattilaisia.

Annamme ryhmäopetusta suomen kielellä kerran viikossa iltapäivisin ja iltaisin. Ryhmissä on noin 12-14 oppilasta, varhaisiän ryhmissä vä
hemmän. Varhaisiän- ja perusopintojen ryhmissä on yhden tai kahden ikäluokan oppilaita. Syventävien opintojen ryhmissä ikäjakauma voi olla suurempi.
Meillä voi opiskella 21 ikävuoteen asti.
Vuositunnit jakautuvat 34 opintoviikolle, joista 16 on syyslukukaudella ja 18 kevätlukukaudella.

Opetuksemme jakautuu ikäryhmittäin seuraavasti.
Varhaisiän opinnot 5−6-vuotiaille ja 6−7-vuotiaille.
Perusopinnot 7−12-vuotiaille. Tarjoamme perusopintotasoisesti myös rakentelu- ja arkkitehtuuriryhmiä.
Valinnaiset työpajat 13−14-vuotiaille.
Syventävät työpajat 15−20-vuotiaille.
Tarjotut työpajat vaihtelevat hieman vuosittain.

Lisäksi järjestämme lyhytkursseja nuorille ja lapsiperheille viikonloppuisin. Kursseille voi ilmoittautua asuinpaikkakunnasta riippumatta.

Lisätietoa opiskelusta, ilmoittautumisesta ja hinnoista löytyy verkkosivuiltamme https://kuvataidekoulu.vantaa.fi

Avainsanat

KuvataideTaide

Palvelut

Esteettömyys

Reitti pääsisäänkäynnille

• Saattoliikenteen pysähtymispaikka sijaitsee sisäänkäynnin läheisyydessä (etäisyys enintään 5 metriä), josta sisäänkäynnille pääsee siirtymään sujuvasti.
  • Kulkureitti sisäänkäynnille on tasainen ja riittävän leveä sekä valaistu.

Pääsisäänkäynti

• Sisäänkäynti erottuu selkeästi ja on valaistu. Sisäänkäynnin yläpuolella on katos.
  • Sisäänkäynnin ovet erottuvat selkeästi. Oven ulkopuolella on riittävästi vapaata tilaa liikkumiselle esim. pyörätuolin kanssa. Ovi on raskas tai muuten vaikeasti avattavissa.
  • Sisäänkäynnin yhteydessä on yli 2 cm korkeita kynnyksiä.

Sisätilat

• Asiointipiste sijaitsee kerroksessa 2.
  • Tilassa on hissi, johon mahtuu pyörätuoli ja jonka ovi aukeaa automaattisesti. Hissin kerrosnumerot eivät ole sormin tunnusteltavissa. Uloskäyntikerroksen painike erottuu muista. (Esteettömän hissin vähimmäismitat ovat leveys 1,1 m ja syvyys 1,4 m.)
  • Asiointipisteen ovet erottuvat selkeästi. Lasiovissa on kontrastimerkinnät.
  • Asiointipisteessä on esteetön wc samassa kerroksessa kuin asiointipiste.

Osoite

Paalutori 3
01600Vantaa
Suomi