Vanda konstskola

Vanda konstskola erbjuder grundläggande utbildning i bildkonst för barn och ungdomar från 5 till 20 år i Vanda.

Presentation

Etiketter

UtbildningKulturBarnfamiljerUngaInvandrare
Vi erbjuder grundläggande utbildning i bildkonst för barn och ungdomar från 5 till 20 år i Vanda. Vår undervisning går från en nivå till en annan, efter läroplanen för grundläggande konstutbildning. Undervisningen är avgiftsbelagd. Vi har fem undervisningsställen i Vanda. Våra lärare är konstlärare och professionella inom visuella branschen.

Vi erbjuder gruppundervisning på finska en gång i veckan på eftermiddagen och på kvällen. Det finns cirka 12-14 elever i grupperna, mindre i åldersgrupper.
Det finns elever i två åldersklasser i grupperna för första undervisning och grundundervisning. I avancerade studiegrupper kan åldersfördelningen vara större.
Hos oss kan du studera fram till 21 års ålder.
De årliga timmarna är fördelade på 34 studieveckor, varav 16 är på höstterminen och 18 på vårterminen.

Vår undervisning är uppdelad efter åldersgrupper enligt följande. Förundervisning för 5- 6-åringar och 6-7-åringar.
Grundstudier för 7-12-åringar. Vi erbjuder även konstruktions- och arkitekturgrupper på grundnivå.
Valfria verkstäder för 13-14-åringar.
Fördjupade workshops för 15-20-åringar.
De workshops som erbjuds varierar något från år till år.

Vi anordnar även korttidskurser för ungdomar och barnfamiljer på helgerna. Du kan anmäla dig till kurser oavsett bostadsort.

För mer information om undervisning, anmälan och prissättning, besök vår webbsida.

Villkor för att använda tjänsten

Barn och ungdomar mellan 5 och 20 år kan ansöka om en plats i undervisningen.
Vid 5 års ålder kan ett barn ansöka om förundervisning.

Availabilities

• Vi följer skolornas tidtabell för lov.
    Som regel startar läsåret hösten vecka 34 och slutar på våren vecka 20-21.

HobbyerBildkonstKonstWorkshopsKurser

Verksamhetsställen